Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo zomierajú na cestách najčastejšie mladí ľudia? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Moze autor trochu viac..

Specifikovat pojem "narast poctu obeti nehod"? Za poslednych 10 rokov stupol pocet aut asi o milion kusov, pocet mrtvych rocne klesol z vyse 500 rocne pred 10 rokmi na menej ako 250.. teda ten narast tam samozrejme je, kazdy mrtvy navyse je "narast"...ale inak to zavana "novinarskou matematikou"..teda silnym ohybanim cisiel v prospech svojho ciela..
 
Hodnoť

naopak

mladí nevedia ovládať auto ktoré šoférujú - lebo hodín v autoškole je málo, lebo ich to nezaujíma, lebo na to nemajú bunky.... stačilo by pár jázd v poctivej škole šmyku kde sa šofér naučí kde je hranica a ako sa správať keď sa k nej dostane, to by ho neprekvapila mierna zákruta s mokrou vozovkou.
A samozrejme deficit rešpektu k vlastným schopnostiam.
Nie cesty ale mozgy treba ponaprávať. Ako hovoria inštruktori autoškôl - prichádzajú hlúpejší a hlúpejší, o to viac arogantnejší mladí - obraz doby a Slovenska. Takže nie zvodidlá, nie asfalt treba dávať do kopy ale výchovu a správanie.
 

 

A ako vysvetlis klesajuci trend nehod?
Je viac aut ale menej nehod. Mladi maju skor auto lebo je lacnejsie ako dakedy.
Jasne mladi su najhorsi soferi, ale evidentne je trend opacny.
A teda skor tvoja generacia ked mala 20 boli ti hlupejsi ako sucasni mladi.
Minimalne statisticky.
Ci statiskika je chybna?
 

 

Nebude to tým, že autá sú stále bezpečnejšie?
 

 

Urcite aj tym.
Kazdopadne tvrdit ze mladi teraz su horsi ako mladi predtym je taka klasicka barlicka kazdej generacie.
Ak by to aj bola pravda, tak za to moze ta starsia generacia, ona vychovava tu mladu nie?:)
 
Hodnoť

Na cestách najviac zomierajú

MAČKY a JEŽKOVIA
 
Hodnoť

...

Autor blogu, prosim, vypni Caps-lock, ked nabuduce budes pisat nadpis...!

K teme blogu: autoskoly by mali byt v prvom rade skoly, nie businessy... :-) ... aj ked je otazne, ci ma autoskola nahradzat vychovu... urcite by nezaskodilo, ak by popracovali na vychove vodicov... plus skola smyku ako povinna cast ... a urcite by sa dalo napisat zopar dalsich tipov na vylepsenie...
 

 

Podľa Zákona o autoškolách – autoškola je výcvikové a výchovno-vzdelávacie zariadenie... Teda škola ako iné odborné školy. Mal by tam teda prebiehať výcvikový a výchovno-vzdelávací proces. Interakcia medzi učiteľom a žiakom. Pokiaľ sa jedná o toho učiteľa – s ním by sa mali spájať významy takých pojmov ako písomná príprava, učebné osnovy, tematický plán...
Na zamyslenie je však ďalšie ustanovenie spomínaného zákona: „Prevádzkovanie autoškoly je podnikaním na základe živnostenského oprávnenia...“ Takže – áno, obyčajný biznis, navyšovanie počtu vyučovacích hodín teórie i praxe, zvyšovanie cien. Z mnohých autoškôl sa už stali obyčajné požičovne skúšobných testov a cvičných vozidiel s inštruktorom za 800 až 1000 eur!
Ďalej - autoškola je výcvikové a výchovno-vzdelávacie zariadenie registrované podľa Zákona o autoškolách na vykonávanie výučby a výcviku účastníkov prípravy na skúšku odbornej spôsobilosti na vydanie oprávnenia viesť motorové vozidlá (ďalej len „vodičský kurz“)... Príprava na skúšku...No a aká je tá skúška? Z tzv. teórie – skúšobné testy. Desiatky rokov staré otrepané, všade a každému dostupné skúšobné otázky, na ktoré je „zdatnejší“ klient schopný odpovedať do 5 - 6 minút...Bez toho, aby si dokázal uvedomovať i potrebné súvislosti. Vieme všetci dobre, že tých súvislostí s bezpečnou účasťou na cestnej premávke je oveľa viac ako len tie, ktoré existujú v podobe paragrafov, dopravných značiek a križovatiek.
No a skúška z vedenia vozidla? Zručnosti v ovládaní (parkovaní...) vozidla – len na autocvičisku. V reálnej praxi – nereálne. Jazda v cestnej premávke? Prejazd známymi trasami, križovatkami (špeciálne, účelovo nacvičovanými). Jazda maximálne na tretí prevodový stupeň – rýchlosť do 40 km/hod. Na jazdu mimo obce – na tú nie je vôľa, lebo to sa neskúša! A čo sa neskúša – to netreba učiť.
Najnovšie – JIS (Jednotný informačný systém) teda monitoring. Sleduje účasť žiaka na výcvikových hodinách. To ale, čo sa na tých hodinách učí – to už tento systém akosi neregistruje. Monitorovať? Áno, ale vozidlo, na ktorom sa vykonávajú záverečné skúšky! Aby bolo jasné aké pokyny (v tom najširšom zmysle slova) dával skúšobný komisár žiakovi a ako tento na ne reagoval a akým spôsobom ich (ne)splnil!?
 
Hodnoť

 

Problém je v rodine. Výchova? Ale načo! zvládanie puberťáka? Nech dá pokoj. A takto sa dá ísť do hĺbky, kde sa nájde aj negatívny vzor rodiča. Ak je ten arogantne ***** tak čakať, že synáčik bude anjelik je mimo, aj keď rodína toho malého zmrda za anjelika má. Prost väčšina ešte nerezignovali na výchovu, ale kopa mamvpicistov produkovaných hulvatmi a turbo matkami rastie. A podľa toho to potom vyzerá na cestách.
Tam dobre slovo nepomáha a represiu majú u prdele. Na zaciatok by bolo fajn vyriešiť vodičský skupiny B ako skupinu A. Trebárs B1 - 55kw a tri roky, B2 - 73kw a zas tri roky a potom až klasické B. Ja viem, kto je prasa, ten aj 75konovom aute pôjde ako prasa, ale nepôjde aspoň ako superprasa....
 

Len na okraj

Kto je to turbo matka?
 

 

Preemancipovana bio raw neoholena absolventka večernej univerzity modrého koníka s nebotycnym egom a presvedčením , že ona a jej decko je stred galaxie ...
 

 

Mne viac lezú na nervy rezignované rodinky typu: otecko 40-tnik s pivným pupkom v rozgajdaných lacných hadrách a šlapkách na boso a potom neupravená matka 35-40-tnička s rozkysnutou ri*ou a rovnako lacno oblečená. Ich deti vačšinou ako utrhnuté z reťaze, behajú a ziapu všade okolo a týto rodičia, idúc 20 metrov pred nimi, ich okrikujú v štýle: Nikoláááá! Nechytaj tóóó, nepočujéééš? Hovoril som tíííí, nechytaj toóóóó ! Takýchto stretnút na výlete alebo dovolenke, to je radosť.
 

:-):-):-)

Dwight-presne ! V kauflande pred par dnami som zazila vrestiace decko- hadzalo sa o zem a vrestalo na cely obchod! Davno som tak rychlo nenakupila:-):-):-):-)
 
Hodnoť

Moja

starky mal nehodu, ked sa celne zrazil so vtedy 17 rocnym chlapcom. Chalan mal vodicak, asi tri mesiace, soferoval bez dozoru a predbiehal na neprehladnom mieste. Nastastie to bolo v obci a tak nasledky neboli az take vazne. dalsie stastie bolo, ze nedaleko boli policajti, ktori robili cestnu kontrolu a vsetko videlil. Clovek by povedal, ze takato skusenot chlapca pouci. Za tri roky od kedy sa to stalo, chlapec stihol uz napalit do stromu a dalsie auto prevratit. Takze tak. Ide aj o vychovu a myslim, ze do skol by sa mala vratit dopravna vychova, ako sme mali my ked som chodil pred 30 rokmi na ZS:
 

Dopravna vychova

My sme tiez mali na zkaladnej skole dopravnu vychovu, normlane take A4 knizky tenke a boli sme aj na dopravnom ihrisku :) Bolo to niekedy na zakladke... v rokoch cca 1995-1997. Al enemyslim si, ze by to nejak extra pomohlo pri takychto pripadoch. Tam je dolezitejsia vychova rodicov ako pisu vyssie diskutujuci. Ak je raz niekto grazel a nedodrziava zakladne pravidla v zivote, tak to iste robi aj na ceste...
 

Ano

vychova rodicov je dolezita, ale kazda vychova ma svoj vyznam. Detom by sa vstepovali od malicka vstepovali navyky.
 
Hodnoť

V tomto

prípade zomreli preto, lebo sa niekto nevedel spratať do kože. Mladosť okrem toho že je krásna je aj pochabosť. Niekto touto etapou prejde bez rôznych excesov, niekto so šťastím a niekto zahluší seba aj nevinných.
Tento tragický prípad nech je mementom a jeho pôvod treba hľadať takmer výlučne v rodine.
To je fakt či sa to niekomu páči alebo nie.
Nechcem teraz zovšeobecňovať a to čo teraz napíšem sa bude zdať kruté. Výstupom tejto trag. udalosti pre nie rodinne zainteresovaných v ich spomienkach bude - aký mali krásny pohreb a ako na ňom vrčali motorky.....
 
Hodnoť

no napriklad

ak je skusenost z Ceska, ze zavedenim "absolutnej" prednosti chodcov na prechodoch, stvornasobne vzrastla ich umrtnost...

tak napriklad ja by som taky zakon nezaviedol aj u nas...
 
Hodnoť

 

najprv by sme sa mali pozrieť aká je väčšina mladých ľudí..

mladý človek má menší pud sebazáchovy.. jednoducho je to tak dané má to niekde asi v DNA a musí to časom prerásť.. potom rád riskuje a nepremýšľa o následkoch a ešte sa rád predvádza..

a na základe tohto by sa mali robiť opatrenia..

počúvam že je málo vodičov na veľké autá a niekto chce aby už 18 ročný dostali do rúk kamióny.. to len pribudnú nehody..

jeden veľký problém Slovenska je pomalá jazda a tú nikto netrestá.. bežne stretávam autá ktoré idú medzi dedinami 60.. pritom tam nieje problém ísť 90.. vytvárajú sa za nimi kolóny nervóznych vodičov ktorí potom riskantne predbiehajú..

kamión sa v bode A naloží a v bode B musí byť tiež v určitý časa kvôli týmto pomalým čo brzdia premávku sa každý snaží tú stratu času niekde dohnať.. a riskuje sa.
 

tresty za pomalu jazdu?

Ak si myslis, ze ostatni vodici na ceste ta chcu nas...t, zaplat si psychoterapiu.
Mam nieco malo odjazdene aj na zapade a tam dokazu po jednej ceste jazdit tak pomali ako aj rychli. Ani jedni nie su nerovozni. Iba na Slovensku si kazdy mysli, ze ma pravo na tvorbu pravidiel usitych presne na neho.
Slovakom, a tym padom aj slovenskym vodicom, chyba empatia.
 

1 2 >

Najčítanejšie


  1. Miroslav Ferkl: Vysnívaný dom Igora Matoviča. 1 208
  2. Július Kovács: Kotlebovci sa vyhražali Matovičovi smrťou, pred jeho dom doniesli truhlu a vence 384
  3. Jozef Sitko: Je ešte Sulík politikom vládnym či už opozičným? 327
  4. Peter Gregor: Safari pod Tatrami 239
  5. Rudolf Pado: Kde sa túla zdravotnícky odpad z celoplošného testovania na Covid-19? 195
  6. Roman Kebísek: Časť slovenských rozprávok od Dobšinského sa podobá nemeckým od Grimmovcov 165
  7. Peter Lacina: Kto vie čo je mastektómia, nech zdvihne ruku 151
  8. Maroš Chmúrny: Škandál u sv. Michala, kus dobrej roboty a nová funkcia 133
  9. Matúš Suby: Keď na Vás developer Lorinčík Háje podá trestné oznámenie resp. o 3 "faktoch" 105
  10. Miroslav Galovič: Kraj, kde nič nie je XI. Stará Ľubovňa. Posledný skanzen na tripe. 96

Rebríčky článkov


  1. Jozef Kovalík: Sám
  2. Jan Vaněra: SLOVENSKO-MAĎARSKÉ POHRANIČIE V OKOLÍ RIEKY IPEĽ - 7.11.2020
  3. Miriam Studeničová: Životná potreba svätenia sviatočného dňa!
  4. Peter Ďuroška: Nadácia SPP podporila projekt zrakovo postihnutých športovcov
  5. Michal Kováč: Ako sa IBM zo straty vrátila späť k ziskom
  6. Ivan Čarnogurský: KEĎ SA VLÁDNUTIE STÁVA OBSAHOVO NEPODSTATNÉ
  7. Július Kovács: Dr.Bukovský zľahčuje covid a zarába na tom mesačne okolo 5000 eur, pomôžte mi ho odstáviť
  8. Vladimír Bohm: Prečo deti nechcú chodiť do školy a pohŕdajú učiteľmi?
  9. Katarína Adamusová: Hranice vo vzťahoch z pohľadu efektivity
  10. Jozef Legény: Revúca, ako ďalej so správou bytov?


Už ste čítali?